måndag 7 september 2009

Intervaller

Just kommit in från stallet efter att ha borstat, masserat med liniment och lindat Saffe. Blev lite sent men vi hade personalmöte ikväll som drog ut på tiden. Blir ju lätt så har jag märkt! :-)

Iallafall så har Saffe och jag intervalltränat idag. Han var så duktig. Sex intervaller med 30 sekunder på (nästan) maxpuls, ner till "arbetspuls" emellan (ca 2-3 min vila alltså). Han var jättepigg alla intervallerna men han var inte rädd för korna på hemvägen så han var nog lite mör ändå! :-)
Väl hemma så fick han bli badad med linimentschampo.




Vad tror ni att den otacksamma pållen gjorde när Peter släppte ut honom sen då? Jodå, rätt gissat, rullade sig såklart. Fast han såg faktiskt inte så gräslig ut nu när han kom in, blank och fin var han och bara lite jordig här och där. Fast sur förstås, men det är ju en helt annan sak...

Måste bara passa på och rekommendera schampot jag använde. Det är egentligen ett budgetschampo antar jag, köpt på ÖB men oj vad blanka och mjuka dom blir i pälsen! Man kan inte sluta klappa, lixom. Väl värt sina 59 kr eller vad det nu kostade.

Jaja, nu skall jag gå och borsta tänderna och sen försöka sova, jag börjar jobba tidigt imorgon oxå.

Natti.

.

Inga kommentarer: