söndag 17 oktober 2010

Höst

Nu är det höst. Dags att höststäda trädgården. Synd att man aldrig hinner allt man vill. Idag har vi iallafall lekt pyromaner och eldat upp en massa skräp. Två ruttna träd har sågats ner och det blir en hel massa grenar att elda det. Plockat äpplen (tar dom aldrig slut?!) och fixat en massa. Skönt när det är fint väder en hel helg som omväxling.
.
Saffe och jag går nu ca 45 min om dagen. Bra för oss båda. Nästa helg skall jag börja skritta uppsuttet. Undrar hur det kommer gå... :-S Idag var det köttätande kor på flera ställen som tänkte ÄTA UPP Saffe. Det har gått så bra när vi har promenerat, han har lixom varit trygg med kossorna när jag gått mellan honom och dem - så icke idag. Elva i panik på en tiogradig skala. Suck. Undrar vem som behöver terapi mest - han eller jag?
.
Nalle däremot är en stabil kille. Ingen koskräck där inte. Däremot så mötte vi en människa med pannlampa när vi var ute nu ikväll, och det var inte helt ok. Men han panikar ju inte så han bara blåser upp sig lite och trippar förbi. Till skillnad från vissa andra som vi känner.
.
Madde var tvåa i sitt b-lopp. Förlorade med en näsvinge, typ. Och då felade hon ändå i starten för hon blev störd. Så hon var duktig.
.
Nähej. Imorgon frissan (prova ny) och tisdag käk-kirurgen. Jippi.
.

Inga kommentarer: