fredag 18 april 2014

Gotlandsritten

Lördagen den 5 april var det Gotlands enda distanstävling. Jag var på plats som groom då jag inte har nån häst att rida distans på för tillfället. (Ni vet, Saffe hovböldig och Prima - nej...)
 
Jag groomade, tillsammans med Erika, åt Kamilla Olsson och hennes häst Lady D. De startade i 80 km-klassen och det såg på förhand bra ut. Gotlandsritten är säsongens första tävling i Sverige och flera fastlandsekipage var på plats.
 
Kamilla och Lady D (längst fram) och Annelie Eriksson och King of Pirates går in i grind efter 30 km

Erika och jag väntar på ekipagen för "hinkning". Det var soligt och trevligt :-)

I grind efter 60 km, tyvärr uteslutna för hälta v.fr
 
Segrade i 80 km (fyra startande) gjorde Annelie Eriksson och King of Pirates, en av Sveriges mest framgångsrika distansryttare.
Två gotländska debutanter, Johanna Ljunggren - Salarium (min ridkompis) och Jennifer Björk - Shonel Alix blev godkända i 50 km CR. Kul med återväxt i sporten!

Tilläggas ska att Lady D är pigg och kry igen!

Inga kommentarer: