söndag 5 april 2015

Träning av ryttare

Bildresultat för träning
 
Jag har såklart alltid vetat att det är bra att träna. Det vet väl alla?
 
Att man blir bättre som ryttare av att träna själv är väl inte heller nån världsnyhet.
 
Jag har i alla fall till slut tagit tag i detta. Jag har sedan en tid tillbaka tränat på Friskis & Svettis, spinning och nu de senaste veckorna även core. Spinning vet de flesta vad det är (cykling), men core känner kanske inte alla till. Det är bålstabilitet och balansträning. Detta är väldigt bra träning för ryttare då det tränar musklerna närmast ryggraden och både bålstabilitet och balans är två viktiga ingredienser för ryttare.
 
Jag är glad att jag börjat träna igen och att jag hittat en bra rutin för träning och att det känns roligt. Jag ser hittills ingen skillnad varken i vikt eller på kläderna, men jag känner mig starkare. Det är väl alltid något.

Inga kommentarer: