fredag 19 mars 2010

Äntligen helg

Ja då var det äntligen helg! Även om allrahelst slutet på denna vecka har varit osedvanligt lugn så är det alltid skönt med helg.

På jobbet är det typ 7 barn av 35, resten ligger hemma och spyr. Vilket i och för sig är tråkigt för dem och deras familjer, men skönt för oss som är kvar på jobbet (förlåt men det är faktiskt sant. Nu önskar jag inte att barnen skall vara sjuka, utan menar bara att man får ju lixom alltså utnyttja de situationer som uppstår va) Så jag har hunnit med en del som hamnat på efterkälken och det känns ju skönt. Idag cyklade jag dessutom till och från jobbet = 2,8 mil = Ont i arslet.

Saffe fick gå utan täcke några timmar idag. Han rullade sig och blev väldigt fin (not) Sen började det ju dessvärre regna när jag var på väg hem (på cykel om ni minns...) så han blev lite kall stackarn. Fick ta in och torka och sen longera lite. Sen massera med arnika och så täcke på och ut igen, så egentligen gick det väl ingen större nöd på honom. Och nej, han är inte gjord av socker, men han blir lite spänd, allrahelst i ryggen, när han blir kall och blöt. Och fattar ni överhuvudtaget nåt så fattar ni att det inte är så bra! (Oj, blev lite aggressiv ton där, ber om ursäkt. Jag är bara så van att behöva gå i försvar när det gäller Saffe, lixom. Det brukar antydas att han är bortskämd. Tss...) (Ok, han är lite bortskämd. Mitt problem. End of discussion.)




Longerade Nalle lite idag oxå, han behöver ju röra lite på sig gubben, så han inte blir för stel och kantig. Nu råkar det ju tyvärr vara så att longering anser Nalle vara Guds straff till hästen... Men han gör det! Men nästa gång blir det nog promenad eller ridtur istället, då är han inte så tjurig :-)

Nästa fredag är det frysmärkning för Ariel. Läbbigt. Jag har inte vågat tala om det för henne än..

.

Inga kommentarer: