fredag 10 september 2010

Blodblåsa

Jag har haft ont i örat i typ två veckor. Ok, en iallafall. Trodde att jag hade en finne i örat men det var det inte. Det var en blodblåsa (tydligen) och den sprack nu ikväll. Det rann ut typ två liter blod, på riktigt. Känner mig svag nu. Lite var fanns det oxå med, men det ville ni egentligen inte veta.
Och varför skriver jag detta äckelpäckliga? Har allmänheten intresse av att läsa detta? (Hoppas typ inte) Nej, jag skriver för att jag skulle vilja ha svar på En Fråga. Kanske någon av Er därute vet. VARFÖR och HUR får man en blodblåsa i örat!?!
.
Anyway. Saffe har invigt det svindyra Back on Track-täcket ikväll. Han älskade det. (Min tolkning av hans sura min) Han ser för övrigt riktigt fin ut i sina ben nu och det känns mkt mkt bra. Börja skritta för hand när vi kommer hem från Rhodos (Vi åker om elva dagar).

.
.
Red Nalle ett dressyrpass på vallen idag. Hjälp. Hästen är ju underbar. Så lösgjord och fin. Loss i båda sidorna i alla gångarter. Samlade ihop traven och galoppen. Ökade traven och galoppen. Skänkelvikning, öppna. Ställa utåt i galopp. Övergångar. När vi skulle avsluta; bara att "lägga ner" honom i lång låg form och han går där som om han aldrig gjort annat. Ja, ikväll var han verkligen toppentoppenfin.
BTW så uppför han sig trevligt mot Lillpuffan oxå nu. Omega går med dem oxå, hon är lite halvsur sådär men gör egentligen inget. Försökte släppa in Parodie igår = avbryt. Hon är ju inte klok. Det skulle ha slutat med att hon jagat lillan genom staketet så vi avbröt övningen...
.
Idag tänkte jag "wtf" och slängde på Parodie dressyrsadeln (hon var för fet för hoppsadeln), drog ner stigbyglarna och longerade henne med dem hängande och slängande. Hon var rädd först men vande sig ändå supersnabbt. Imorgon skall jag hänga lite när Peter leder osv.





"Är ni verkligen säkra på att jag skall bli ridhäst?" - Parodie

.

Alla tre ston har fått tänderna raspade idag. Dom var lite vassa alla tre men lillans mjölktänder tog tre sek. att raspa typ, dom är så mjuka. Hon hade en liten, liten vargtand på gång som nog måste tas bort om ett tag. Den dagen den sorgen. Jag klarar dock hästarnas tandläkarbesök bättre än mina egna och tur är väl det.

.

.



2 kommentarer:

Pernillas blogg sa...

Härligt!!! Hade oxå en super-ritt i paddocken igår! VAR SÅ NÖJD :D

Hanna sa...

Vilken bra sadel som passar på alla! =)