lördag 11 september 2010

Parodie Royale

Ja, som jag skrev igår så var det idag tänkt att jag skulle hänga lite på Parodie när Peter höll i henne. Sagt och gjort. Hon reagerade nästan inte alls. Så jag satt helt enkelt upp och tog tyglarna så skrittade vi runt i trädgården. Ja Peter höll i förstås, men erkänn att ni är imponerade! (För det är jag) Fega, tramsiga Parodie var hur lugn som helst. Imorgon blir det samma sak men då skall vi våga oss ut på vallen. Och så nosgrimma på, för hon la tungan över bettet. I övrigt: Duktig häst! Skönt med framsteg.
.
Tömkört Lillpuff oxå. Gick helt ok men idag var det lite kast och hopp för första gången, men det var inte ohanterbart för den skull. Peter har börjat styra med tömmarna och det älskar hon inte! Jag är lite skraj för hennes långa framben när jag går framme vid henne (dom kan fara ut åt alla möjliga håll känns det som) men hittills har det gått bra. Och jag vill inte vara en mes men när det blir dags att sätta henne i vagn första gången så kommer jag nog att jobba över. Varje dag. Till midnatt typ. För det tycker jag är läskigt. Bättre att låta nån som INTE tycker det är läskigt vara med då, eller hur?
.
Nalle vila idag efter det fantastiska passet igår. Och Saffe vila, ja det är ju som vanligt...
.
Jobbade lite i trädgården idag. Det är bara att erkänna sig besegrad. Ogräset har härmed vunnit slaget om mina rabatter, min grusgång, min uteplats, mitt före detta trädgårdsland.... Inget växer så fort som det som är oönskat. Jag hoppas innerligt att kära mor orkar ta tag i eländet när vi är på Rhodos. Hon är både bra på det och tycker det är kul. Jag vet precis hur jag vill att det ska vara men jag hinner ju aldrig! Ogräset hinner före och då blir det mig övermäktigt och så ger jag upp innan jag har börjat. (Utom med stenpartiet. DÄR lyckades jag minsann bra)
.
Jaja. Imorgon skall jag vara funktionär på dressyr DM. Tror jag. Ingela skulle höra av sig men det har hon inte gjort. Fast nu fick jag sms just när jag skrev det där. Det är säkert hon.
.
Nattnatt.
.
.

Inga kommentarer: