måndag 23 januari 2012

Ny mobil och bättre bilder

På fredag är det löning och så fort jag får möjlighet skall jag åka in till Den Stora Staden (Visby) och köpa mig en ny mobil. FÖR JAG HATAR DEN JAG HAR NU! Den är inte bra till nånting överhuvudtaget. Dyr var den och ful är den och jävligt jävlig. Köp aldrig Ericsson Xperia Pro eller vafan den nu heter. Skit skit och skit.

Men iallafall. När jag köpt en ny mobil (gärna lila eller rosa känner jag) så kommer det att gå mycket bättre för mig. I livet rent generellt, men framförallt när det gäller att ta vackra bilder att lägga upp på bloggen.

Idag t.ex. kunde jag inte ta nån bild på Belinda när jag longerade henne för då måste jag först starta om mobilhelvetet för den hade låst sig och det fanns lixom inte utrymme för det just där, just då.

Men iallafall nr 2. Det går bra med Belinda, vi tog ett jättekliv framåt häromdagen när jag bestämde mig för att det fick bära eller brista, och så jag satte hårt emot hårt, alltså det fanns inget utrymme att bråka och se! Det hade effekt - vi travade till slut (efter visst studsande upp och ner på stället och lite sånt) vackert på en volt. Skam den som ger sig. :-) Jag var sträng och som vanligt så funkar det. Jag slutade inte driva förren hon gick fram, och när hon gjorde det så lättade jag och berömde. Det tog en stund och både hon och jag var ganska trötta men som sagt.... Inget mera "nu tar vi det försiktigt så får vi se" Har slutat med sånt. Nu skulle hon GÅ och inget annat. Kul när man lyckas nån gång ibland.

Saffe däremot behöver man inte gräla med. Han är fantastisk.
.
.

2 kommentarer:

Pernillas blogg sa...

Tips: Xperia active! Klockren när man dels jobbar som vi men även är i stallet å donar en hel del :D Kolla på en iaf, trots att den ingår i xperia-serien från ericson!

Åsa sa...

Köp en iphone 4 s.
Jag lovar du kommer INTE bli besviken och det kommer gå jätte bra för dig här i livet att ta bilder till din blogg.
Jag vet den är dyr....men bra ;)