söndag 3 mars 2013

LC:1

 
I lördags så medverkade jag och Saffe i en klubbtävling i dressyr. Vi red LC:1. Vi var inte på nåt sätt fantastiska men vi var inte heller katastrofala. Saffe är en underbar häst som är så rolig att rida!
 
 
Vi råkade visst fatta fel galopp en gång och vet ni? Jag märkte det inte först! (pinsamt är bara förnamnet) Så det drog ju ner på poängen att jag dröjde lite för länge med att rätta den. Men han gick fint ut i hörnen (trots det urläbbiga dressyrstaketet) och han var helt ok i formen men han ville inte stå stilla i halten.
 
Sen fick vi ett nytt utlåtande i protokollet: "Lite snabbfotad" Och det var alltså inte så bra :-) Jag var tvungen att fråga dressyrfröken och vi kom fram till att det var när han sprattlar till i galoppen som han gör ibland.
 
Jag måste få säga att fastän vi inte är sådär himla bra så att vi kommer få vara med i Rio eller så, så är det så himla roligt. Och Cecilia Stenström som dömde tycker jag jättemycket om (jag känner ju inte henne personligen men ni fattar) Hon ger konstruktiv kritik och får en att känna att det finns hopp även om det gått uselt. Mer såna domare i dressyren!
 
Och förresten så fick vi en grön rosett. Saffe är bäst :-)

Inga kommentarer: