måndag 18 mars 2013

Lilleman in da house (jaja, eller hage då)


Täcket åkte av p.g.a. skaderisk och sen sprangs det. Fast inte alls speciellt mkt. Och Nalle som ju är en trevlig pojke hälsar välkommen.
 
Lilleman är 9 år, härstamning okänd, korsning halvblod/ Connemara. Han skall vara hos mig på prov en månad. Han är till salu och om jag gillar honom så vet man aldrig... ;-) Problemet är hans storlek. Han är 156 cm i manken, men manken är ganska markerad vilket innebär att jag sitter lite lägre. Jag som ju (tyvärr) inte är nån liten ärta måste känna mig för.
 
Han är i vilket fall väldigt söt och trevlig med lång päls och ett ganska stort huvud, jag fick spänna ut Saffes träns två hål på alla håll och kanter. Har ridit i skritt och trav efter att ha longerat några varv. Lite halkigt men lugnt och fint. Den som lever (och hänger med på bloggen) får se.

Inga kommentarer: