torsdag 8 augusti 2013

Hästar



Jag gillar hästar. Alla hästar, stora, små, svarta, vita, bruna, prickiga, smala, tjocka... Jag gillar mina hästar och andras hästar.

Hästar kan vara missförstådda och bortskämda och ouppfostrade. Då är dom jobbiga. Tyvärr (?) kan jag inte låta bli att gilla dom ändå :-)

Jag har hållit på med hästar i hela mitt liv. Jag hoppas att jag är ganska bra på det. Jag försöker ha ett öppet sinne - jag vet att det finns så mycket jag inte kan, inte vet, och så mycket som andra kan och vet bättre än jag. Jag vet att det oftast - nästan alltid - finns mer än ett sätt att göra saker/ lösa problem på.

Ibland tappar jag självförtroendet. När en häst som "aldrig har varit några problem med i ridningen" är fullständigt rabiat när jag sitter upp. (Jo, jag pratar om Prima såklart) Ibland vill jag sluta med hästar och börja med nåt annat. Typ virkning eller knyppling eller nåt i den stilen. Men av nån anledning så går den känslan alltid över. Alltid - varenda gång!

För jag älskar hästar. <3 p="">

Inga kommentarer: