fredag 8 maj 2015

Patrik Kittel-clinic

De av er som känner mig vet att jag brinner för utbildning på alla plan. Det roligaste är förstås utbildning inom hästsektorn!
Häromveckan var Patrik Kittel som rider för svenska landslaget i dressyr nere på Gotland och höll clinic och föreläsning. Jag var givetvis på plats!
 
Patrik rider en av unghästarna

Föreläsningen var mkt intressant och givande. jag vågade ställa en fråga! "Konditionstränar du dina hästar ute i skog och mark någonting och i så fall hur?" Svaret blev att han inte hade möjlighet till det i Tyskland, finns liksom ingen "skog och mark", så han konditionstränar i vattenmaskinen (eller vad det nu hette) och med tömkörning och liknande. Men han tyckte att Gotland erbjöd bra förutsättningar för konditionsträning ute...

Jo tack...
 
Några minnesvärda ord från Mr Kittel:
* Lär av varje dag, varje häst
*Det är bara att jobba på :-)
* Det finns inget bättre än ett bra sto
 
 
Jag har tio (handskrivna) sidor med anteckningar från både clinic och föreläsning, hör av er om ni vill ta del av dessa!

Inga kommentarer: