måndag 18 januari 2016

Pimpeldebut!

Peter tycker mycket om att pimpla och har gjort det i alla år. Förra året gick det inte att pimpla på Gotland, men i år går det! Vincent ville gärna prova så jag tog på mig alla kläder jag hade och så åkte vi till Lojsta träsk och pimplade.
 
 
Först fick man gå. Helt ok om det inte hade varit för att isen "sjöng" (knakade och bubblade) så jag var fett livrädd.
 

Sen skulle det borras hål och vaskas ur is. Jag börjar slappna av lite.
 

I med krok och lina och så tålamod, tålamod...
 


 
Inte en fiskjävel fick vi men lika bra är väl det. Vi drack varm choklad och hade det mysigt. Till slut kunde även jag slappna av hyfsat, för isen var ju tjock, inget tvivel om den saken. Jag frös ingenting och vi fick till och med lite sol. Jag fick se en jättefin abborre som en annan pimplare drog upp och sedan släppte tillbaka (den var för stor för att räknas i tävlingen) och det var helt enkelt en ganska rolig upplevelse!
 
 

Inga kommentarer: