torsdag 1 oktober 2009

Nu hoppas vi

Nu hoppas vi att Blogger funkar bättre än sist. Då kunde man inte lägga in bilder och så försvann hela inlägget och så kom det tillbaka helt bakvänt och ja... Funkade ej så korrekt, helt enkelt.

Saffe var sagolik på hoppträningen i onsdags. Vi var inne i ridhuset i Lärbro för första gången och jag trodde det skulle gå skit men han skötte sig oväntat bra! Duktig ponke. Däremot så fick ha lite panik i transporten innan, haha. Det började spöregna så jag satt kvar i bilen, då börjar plötsligt hela transporten hoppa så jag kliver ur för att kolla vad han håller på med. Då står han och skskar och sparkar i bakluckan med jämna mellanrum. Visst, det dånade rätt bra där bak, men alltså... *suck* Tog en stund att lugna ner honom, sen passade jag på att kasta av honom i supertempo när regnet lugnade av en smula. Väl ur transporten var han lika lugn som vanligt igen.

På lördag är det tävling. 50 km, Tingstäderitten. Vi planerar att ta det lugnt och bara koncentrera oss på att bli godkända, som sagt. Har inte tävlat nåt innan i år och det var ganska många fastlandsekipage så... Vi får se. Första milen brukar ju kunna gå undan, eftersom jag hellre låter honom gå på lite än att jag skall sitta och dra i honom och vi blir osams och så. Håll tummarna.

Ikväll blev det rykt och så lindad med BoT. Parodie och Ariel blev verkade och borstade båda två. (Ariel vill gärna lyfta på hovarna när man ber henne. Men bara en liten stund. Sen vill hon FAKTISKT sätta ner dem igen)
Imorgon rykt och lite massage sen packa inför lördag, putsa grejer och så. Bestämma vilka ridbyxor man skall ha... Mycket nu..

.

Inga kommentarer: