söndag 4 oktober 2009

Tingstäderitten


Först en utlovad bild på sagolika Saffe när jag tömkörde förra veckan.



Innan start på Tingstäderitten



Ca 10 km till målgång.



Spurtat i mål.

Ja, igår var det årets enda tävling i distansritt på Gotland; Tingstäderitten. Saffe och jag skulle starta i 50 km tävlingsklass. Vi kom femma. Saffe var UNDERBAR och gick som tåget. Skall jag vara petig så hade jag velat ha honom lite lugnare, men det ordnar sig. Han var superpigg de första tre milen, hade en liten dipp på fjärde milen och kom igen till sista milen och spurtade bra i mål.
48 i puls innan start med etta på gallor, 58 i puls i grind (efter tre mil) och etta på tarmljud, 54 i puls i mål och ingen etta nånstans. Mkt nöjd! Har inte kunnat räkna ut exakt hur fort vi red, men ungefär som förra året tror jag, då red vi 18,6 km/tim. (Ingela är mkt bättre än mig på att räkna ut sånt där. Återkommer när jag talat med henne) Men som sagt, allt gick bra och jag hade ju som vanligt världens bästa groom (Peter) som hjälpte oss runt. Idag är både jag och Saffe (mest jag) lite stela men mår fint. Hoppas att det inte behöver dröja ett år till nästa tävling nu då...

.

1 kommentar:

Louise sa...

Så otroligt tråkigt att distansen är så liten på Gotland! Så trist!