söndag 11 oktober 2009

Tur som en tokig

I tre månader i rad har jag nu vunnit 1000:- på Postkodlotteriet. Ibland kan man alltså ha tur både i spel och i kärlek :-) Peter kollade upp det så att det inte hade blivit fel, men nejdå, det stämde. Dalhems postnr hade blivit draget i augusti, september och oktober. Inte så dumt!

Ikväll är Peter på klassfest. Det är 25 år sen han gick ut nian (och alltså 15 år sen jag gick ut nian. Skumt)och som vanligt så kan jag inte sova när han inte är hemma. Fast det är nog lika bra eftersom jag skall hämta honom sen. Räknar med att han ringer om en timme eller max två. Då får jag ta Volvon och susa in till Visby och hämta min älskling. (Tar med vattenflaska och våtservetter = Rutinerad)

Vilmers dop idag. Han gillade INTE att bli blaskad vatten på. Men nu är han döpt iallafall, så det var inget mer med det. Hann få träffa Amanda och Tobbe och deras lilla Vanessa som bara är några dagar gammal. Söt som tusan var hon redan, den lilla. Annars brukar spädisar vara rosa och skrynkliga och så, men den här var faktiskt söt. (Och nej, vi blev ändå inte inspirerade till att skaffa egen)

Madde gick provlopp idag (Jag fattar inte varför men det behöver jag väl inte fatta heller antar jag) Hon hade gått ganska bra, 20,5 full väg med en galopp 500 kvar. Däremot så hade en annan häst skenat typ 6-7 varv när kusken trillade ur. Jag var ju inte där och såg eländet som tur var, jag tycker det är ganska läbbigt när dom skenar, allrahelst med vagn.

Saffe har vilat idag, var ute på en tur igår. Han var pigg och glad. Hans man har börjat växa ut och han ser lite mindre fjantig ut :-) Däremot så börjar han bli långhårig på ben och hals, där han inte har täcke, och det är ju mindre snyggt. Får se vad vi kan göra åt det. Ingenting antagligen, eftersom jag helst inte vill klippa.
Hoppträningen i onsdags gick toppen. Jag tror att Saffe är nog snudd på världens bästa häst (Jag är lite partisk förvisso. Och så jämför jag med hur han var när jag fick honom. Och när man tänker på de gigantiska framsteg han gjort, ja då blir det helt enkelt så att i mina ögon är han fantastisk)

Borstade och pysslade med Ariel och Parodie ikväll. Båda dom två tjejerna har en viss förmåga att få ungefär 900 kardborrar i man och svans VARJE DAG! Fick hålla Parodie i grimskaft för hon skall ju bara vandra runt hela tiden (borstade i boxen) och hade lite "borsta-på-benen-terapi", Ariel står stilla som en staty, hon älskar att bli borstad. Hon fick lite täcke-terapi och det gick MYCKET bra. Från att ha stått och skakat i ett hörn när man tagit fram hennes täcke så hade hon idag det på ryggen (ej fastspänt) utan att bry sig speciellt mycket. Blir nog häst av henne oxå.

Nähej, skall nog kasta mig vid tv:n en stund innan det är dags att åka till stan...

.

Inga kommentarer: