fredag 18 februari 2011

Chock

Oj nu var det sådär länge sen igen. Men orken har räckt ungefär till att kliva upp ur sängen, jobba och sköta hästarna. Har inte städat sen årsskiftet, ungefär. Men hellre lite skit i hörnen än tvärtom, eller hur det nu var.
.
Blev ingen akupunktur förra fredagen av den enkla anledningen att jag körde av vägen så det bara smällde om det. Fick sladd på en raksträcka (körde rakt fram i 60 km/h) och snurrade 1,5 varv och så bredsida ner i snödrivan. Gick sjukt fort och jag blev sjukt rädd. Tur att min snälla sambo kom och räddade mitt liv. För jag höll på att dö av chockskador och vätskebrist. (Tårarna flödade). Jag har nu gjort slut med gammel-Volvo och kommer ej att köra den någonsin igen på vinterväglag. Punkt. Slut.
Men iallafall så var jag på akupunktur igår istället. Det var typ i sista stund enligt akupunktören som heter Fredrik och är pappa till ett av mina dagisbarn. (Nej så sa han inte. Det var min tolkning av det hela alltså). Jag har nån typ av infektion i kroppen (som inte "vanlig" medicin hittade) så mitt immunförsvar jobbade för högtryck och det skapade en massa stress i kroppen och det är inte bra. Jag skulle förmodligen bli väldigt trött efter den här första behandligen och kanske tillochmed sjuk (än så länge bara trött och TÖRSTIG) och skall dit på tisdag igen. I´ll let you know.
.
Med mina (våra) små ponnyer är det bara bra. Har inte varit i ridhuset med Saffe så jättemkt eftersom jag har fått bilskräck (se ovan) men har ridit hemma och han går jättefint. jag måste ta mig i kragen nästa vecka och åka och träna galopp i ridhuset.... RaktFram-galoppen här hemma går ju jättebra, det är VoltOchSamla-galopp som behöver tränas. Samt min andning som jag slarvar med kopiöst på hemmaplan....
Nalle och jag var på hoppträning i onsdags och den hästen slutar aldrig att imponera på mig. 24 år och bäst av alla. Jag skojar inte. Gerd öser lovord över honom och jag är så glad och det går så bra och det är så lätt. Söta vännen min.
.
Ja, kanske skall nämna (ni är säkert intresserade) mitt besök på Käk-kirurgen i veckan. 4000:- och inte ett dugg kul. Massa droger och snälla tandläkare men ändå traumatiskt. Sov så fint av drogerna och så sätter dom igång BORREN. Slut på avslappnad vila i tandläkarstolen. Fick mer droger men det var typ för sent. :-( Somnade inte om förren allt var över och jag fick ligga på "uppvaket". Jävla borrhelvete vad jag hatar det. Men min söta gravida tandläkare Louise gjorde allt för hand istället för med borren när hon märkte hur panikslagen jag blev. (Jaja, jag är en mes. Men det står jag åtminstone för) Jag önskar att Louise var min tandläkare alltid och inte bara när det är kirurgi på schemat.
.
.

Inga kommentarer: