onsdag 2 mars 2011

Cm-hoppning

Idag har jag och Nalle varit på cm-hoppning i Sjonhem. Jag vill bara att ni skall förstå en sak: Nalle är FANTASTISK! Vi red fram i ca 3 minuter, hoppade ett hinder som framhoppning sen sa Nalle: -"Nu slutar vi med det här framridningslarvet och hoppar!" Så det gjorde vi. 70 cm och allt flöt som i en dröm. Han var pigg och glad och sagolik och felfri.
Jag är fullt medveten om att 70 cm inte är speciellt högt i hopp-världen, men det STRUNTAR jag i! Jag är nöjd och Nalle är bäst, sådeså. Dessutom så är min filosofi att om jag inte kan hoppa lågt bra så vill jag inte hoppa högt. Ni hängde med? Men nu kan vi ju hoppa bra lågt så rent teoretiskt skulle vi kunna hoppa högre. Men då måste man ta med andra faktorer i beräkningen, som t.ex. att Nalle är 24 år och hans ben klarar inte vad som helst (även om nu han råkar tro det). Men lite högre kanske vi hoppar nästa gång, vi får se :-)
.
Saffe (som har universums sämsta hovar) hade häromdagen vridit till sin sko så att den petade rakt in i strålen. Då är man glad att man är gift med hovslagaren. (Nu är ju inte vi gifta, men ja... Ni fattar) Det gjorde SUPERONT tyckte Saffe som ju är en tuff häst med hög smärttröskel. (Inte) Så nu har vi bara skrittat ett par dagar och beräknar vara på g i helgen igen. Han är ju inte halt, bara mesig.
.
Igår gick mina thermochaps sönder och idag gick mina shortchaps sönder. Jättebra, eftersom vi hade bestämt att denna månaden skulle vi ha "snålmånad" och se hur mycket vi klarar av att spara en månad om vi verkligen måste. men verkligen måste jag ha både nya thermocaps (för det är typ tusen minusgrader) och nya shortchaps. Jaja, men annars är det bra.
.
.

Inga kommentarer: