måndag 9 maj 2011

Välkommen Lill-Putte!

Igårkväll var allt som vanligt. Varken Parodie eller Omega såg ut att vara speciellt sugna på att föla. Men imorse, simsalabim! Fölunge i Parodies box! En liten hingst född under natten, förmodligen framåt morgonkvisten. Tycker han är väldigt lik sin storasyster, men mindre än hon var när hon föddes. Stjärn men inga vita fötter. Väldigt trött av sig, och det var/är ju Ariel oxå :-) Han går nu under arbetsnamnet Lill-Putte.


Dom fick vara inne tills Peter kom hem vid fyratiden, då tog vi ut dem i deras hage efter visst bånglande. För Putte ville INTE gå ut. Det var så mysigt inne. Sen var Parodie lite fånig och travade runt så han fick motion så det räckte. Men sen... Nej IN ville ha då rakt inte! Och Parodie blir ju som en elefant och trampar ner allt i sin väg och jag hänger efter som en jävla vante när hon skall se efter sin bebis :-) Men in kom dom till slut och vi hann knappt stänga boxdörren innan han sov. Hans mamma körde lixom hårt med honom redan på hans första dag i livet...















I övrigt så stökar det vidare. Jag är ledig denna vecka för att pussa på fölungar (förhoppningsvis kommer det en till i natt) och har massor jag tänkte att jag skulle hinna med. Så typ en tredjedel av det är väl mitt mål att klara av då :-)




I lördags så skulle ju TRäsksvängen ha varit men med fyra anmälda så blev det ju inställt och istället red vi en underbar 3milstur i strålande solsken. Jag och en till red i 15 km/h och Saffe kändes så pigg, fräsch, fin och energisk hela vägen så det var synd att det inte blev tävling för han hade lätt kunnat gå två mil till. Jaja, det får väl bli en annan gång...


.








2 kommentarer:

Åsa sa...

GRATTIS till fölungen.
Så söt!! Hoppas att det kommer en till snart och att allt går bra.
Ha det så skönt på din lediga vecka
Kram Åsa

Pernillas blogg sa...

Jisses så söt! Helt ljuvlig :D Hoppas på en till liten skrutt snarast!