lördag 28 juli 2012

Talang

Jag tror att jag har varit inne på det här med talang tidigare. Vissa dagar kan/ vill man bara besvara frågan: "Vad har du för talang?" med "Ingen". Talanglös. Inte bra på nåt alls. Halvdålig på allt man tar sig för.

Så ser man en bild som nedan (Detta är Tinne Wilhemsson-Silfven) och känner ännu mer hur dålig man är.


Andra dagar, de som förhoppningsvis är fler och oftare förekommande ser man ovan nämnda bild och tänker precis tvärtom: Inspiration!

Viktigt att tänka på är dock att även utan talang kan man komma långt. Med vilja, passion, träning. Det är väl där jag får uppehålla mina tankar. Alla kan bli bättre (men alla kan inte bli bäst)!

1 kommentar:

Åsa! sa...

Men visst hade det varit roligt om man åtminstone hade en enda liten talang ;)

Jag har lämnat drömlandet och insett att jag får gå in för att ha roligt istället, det är ganska ok det också :D