torsdag 29 november 2012

Ett liv på landet

Jag älskar verkligen att bo på landet. Vår lilla gård, stallet, trädgården, hagarna... Men det finns några återkommande sysslor som jag gärna hade varit utan.

GRÄSKLIPPNING. Ändå det minst tråkiga av de saker jag tänkte ta upp här idag, men ändå inte speciellt kul. Det blir jättefint, jadå i tre dagar ungefär. Det doftar underbart, jadå i två timmar max. Sen måste man kantklippa oxå, annars ser det nästan värre ut än innan man klippte...


KLYVA VED. Enformigt, jobbigt, tråkigt... Och som sagt återkommande. Inte speciellt svårt eller utmanande för sinnet. Jodå, det är underbart att ha ved när det blir vinter. Och jodå, man blir varm av samma ved flera gånger. Haha, jättekul.



RÄFSA LÖV. Åh HerreMinGud så tråkigt det är. Och av nån anledning så börjar det nästan alltid att blåsa när man fått ihop en hög...


SNÖSKOTTNING. Detta är faktiskt det enda av dessa göromål som gör mig förbannad. Jag kan inte riktigt säga varför, för detta är ju styrketräning i allra högsta grad, men jag blir så jävla ARG av att skotta snö. Och det tar ju aldrig slut känns det som...


Visst finns det positiva saker med allt. Träning. Man får vara ute och andas frisk luft. Man får göra saker tillsammans med sin sambo (oftast samarbetar vi kring dessa göromål.) Det blir fint. Man kan planera annat samtidigt, jobb typ. Men det jag ville säga var alltså detta: Vill någon komma hit och göra respektive sak på respektive säsong så bjuder jag på kaffe. Och kaka. :-)

Inga kommentarer: