söndag 12 oktober 2008

Saffe smet!

Tiden går fort, dagarna bara rinner iväg... Idag har vi iallafall fått ganska mycket gjort, trots att jag var tvungen att åka till jobbet ett par timmar på föräldrarådets fixardag. Gården blev fin iallafall och alla de föräldrar som var där jobbade på duktigt. :-)

När jag kom hem igen skulle jag ta ut Saffe på en tur. Han har börjat slå med huvudet när man knäpper igen nosgrimman på honom (Han höll ju på så när jag fick honom, men jag trodde han hade slutat för han har inte gjort så på några år... Tji fick jag) Så jag blev iallafall arg på honom till slut när han pajat en av mina naglar så den gick av alldeles för långt ner för att det skulle vara riktigt skönt... Jaja, vi red iväg och han skötte sig bra, var pigg och så men helt ok. Så när vi kommer hem sitter jag av och skall knäppa upp nosgrimman utanför stallet. Då rycker han till så jag tappar honom. Och eftersom han förmodligen mindes att jag blev arg när han gjorde så innan ridturen så tänkte han att det är nog bäst att sticka. Sabla. Men han gick ett varv i trädgården sen stannade han och åt gräs så jag kunde gå fram och ta honom bara. Hästar är så knäppa ibland.

Så fixade vi klart i stallet så ikväll skall Omega och Nalle oxå få komma in. Det är så fint i den renoverade halvan av stallet nu så jag blir helt glad bara av att titta på det... Nästa sommar tar vi resten!

Nu skall jag och Peter se ut ett bra hotell som vi skall bo på i helgen - vi skall till Kalmar och se Björn Gustavsson...

.

Inga kommentarer: