måndag 11 maj 2009

Mallorca






Kanske skall berätta lite om vår resa då, nu när tårarna torkat.

Veckan innan vi kom till Mallorca hade det regnat, varit kallt och blåsigt. Värmen kom med oss. Vi hade mellan 22-25 grader varje dag, som varmast hade vi en dag när vi var inne i Palma, då var det 28 grader.
Vi bodde på ett nyrenoverat Sunwing hotell som var jättefräscht, ingen hade bott i vårt rum innan oss. Dessvärre så var det även ett familjehotell så lugn och ro vid poolen var det sisådär med. Man jag kan ju koppla bort (färdighet utvecklad i yrket) och peter kan koppla bort nästan vad som helst, så andra dagen hade redan vant oss. (Något jag aldrig kommer att vänja mig vid är 5-6-åringar med napp som sitter i vagn och blir matade av sina föräldrar. Men det är en annan historia)

Medelhavet var kallt men vackert, poolen inte jättevarm men "badbar". Jag blir ju aldrig brun, på sin höjd ljusbeige, men någon nyans mörkare i skinnet har jag blivit iallafall. Peter är brunare än mig, trots sin vitiligo...

Vi hyrde bil två dagar, åkte runt på ön och fick se mycket av en mycket vacker ö! jag har ju varit på Mallis innan, men det är typ 20 år sen (nu kände jag mig gammal helt plötsligt). Vi var även på travbanan i Palma och såg på tävlingar, det var kul! Hästarna såg fina ut och dom fick inte spö (Fransmännen och amerikanarna är femtielva gånger värre)men däremot så var kuskarna ganska hårda i händerna... Antar att man inte kan få allt?
Stallbackarna var öppna, så det var bara att gå in och kolla, vilket vi såklart gjorde :-)

Och vi säger bara: Lummelundagrottan - släng dig i väggen! Vi var i Cuevas del Drach - Drakgrottan. Wow.

Shoppingen var väl sisådär, ganska dyrt och ganska mycket krimskrams. Några fina grejer hittade vi dock! Lite presenter till stackars Josse som fick ta hand om eländet här hemma bl.a.

Vi hade kort sagt en väldigt bra vecka. Nyheten om Lillans död förstörde något dygn, men vi var helt enkelt tvugna att koppla bort det, vi kunde ju ändå inget göra där vi var...

.

Inga kommentarer: