måndag 18 maj 2009

Travpremiär!

Igår var det travpremiär på Visbytravet. Jag gick nog ca 50:- plus. Inte illa. Det är alltid lika roligt just på premiären, och alltid lika kallt... Fleecetröja och jacka, frös som en hund. Men som sagt roligt! Inga direkta toppprestationer (pappas häst kom sist) men ok ändå och de flesta har ju inte startat så mkt på sista tiden.
Åke och Trixie vann nästan, synd att dom inte kunde sträcka på sig en dm till, då hade det blivit fina pengar för spelarna :-)

Hämtade hem Nalle och Omega från betet ikväll (Saffe blev mkt glad), Omega skall "på betäckning" imorgon. Nu är det ju inte naturlig betäckning utan insemination, men det låter så fjantigt. Så hon kommer nog att bli borta några dagar. Olimede blev det, nu har vi (mest Peter) bestämt oss. Så vi försöker med ett nytt föl nästa år...
Vi har inte hämtat Parodie än, blir nog på torsdag istället. Håller tummarna för att allt går bra med henne och hennes lilla föl.

Saffe har blivit skodd idag, så jag har inte ridit, men jag invigde de nya tömmarna igår och tömkörde en stund. Jäklar, va fin han var! Jag är riktigt stolt över min travare som kan gå i form så fint, bära sig så bra och avslappnat... Riktigt fin i kroppen (börjar kanske bli liiiiite tjock) och tycker att gallan i höger fram har blivit mindre sen jag fick Arnika Plus av Johanna... Skall lägga om med det (våtvarmt) ikväll oxå så får vi se...

Nu är det duscha, sen CSI om en stund.

.

1 kommentar:

danne sa...

Fleecetröjor värmer bra ;)