torsdag 21 maj 2009

Parodie kommit hem

Idag hämtade vi hem Parodie. Hon är en riktig tjockis. Men eftersom hon skall föla om en månad så är det kanske inte så konstigt :-) Hon gick på transporten hur snällt som helst men var jättesvettig när vi kom hem. Lite spring i hagen sen var det avklarat. Hon bet Saffe när jag skulle ta in honom. Kaxig tjej...








Red Saffe lite dressyr idag. Det var spindelväv på dressyrsadeln så jag insåg att det var dags. Han var... S A G O L I K! Oj, va bra det gick och oj, va kul det var! Lite svårt att komma loss i sidan i vänster galopp men galopperar rent och lugnt och i fin form i båda varven. Gör skänkelvikningar och framdelvändningar till höger och vänster och är bara allmänt trevlig. Måste ringa Åsa, måste ringa Åsa...

Efter passet fick han "SwedeClay" på benen, alltså avkylningslera. Han tyckte det kittlade tror jag, för han stod och ryckte hela tiden.




I övrigt så är vi duktiga och gör övningarna som vi fick av Johanna, både Peter och jag. Stretchar och masserar och jag lägger om Saffes höger fram med Arnika Plus varannan natt. Ojoj, vilket pyssel vi har :-)

Har för övrigt klippt gräset idag. Urtråkigt men fint blev det.

.

Inga kommentarer: