måndag 27 juni 2011

Genrep

Ikväll hoppade jag och Saffe lite här hemma. Han kändes väldigt fin och det gläder mig mycket eftersom vi skall hopptävla på lördag. 90 cm CR. Hoppas på lika magnifika resultat som förra gången! Peter åker med och det känns väldigt skönt. (Tack älskling)

Länge sen jag bloggade, ja jag vet. Vad har jag gjort då? Mestadels tjurat antar jag. Över att jag har för lite tid till allt. Över att jag får för lite i lön osv. Finns mycket att tjura för om man bara tänker efter lite. Men ni får hitta på egna, jag delar inte med mig fler än så.

Saffe och jag har varit och ridit långt helt ensamma i Fröjel/ Klinteskogarna och det var ljuvligt. Jag älskar att rida ensam, det är så skönt! Dessutom brukar Saffe uppföra sig trevligt då. (Så även denna gång) 3 mil på en timme och 55 min blev det, alldeles lagom om jag får säga det själv.

Mer då... Har varit vid tandläkarn och lagat ett hål vilket gjorde att jag fick tandvärk. Jo, just precis så. Inget ont innan tandläkarbesök - sjukt ont efter. Skall dit imorgon igen och drogas och dra ut sista visdomstanden (Är det klart sen? Snälla?) och då skulle dom "titta på vad som hänt". Tack, det var ju rart. Har fått 2 Stesolid som tandläkaren tyckte jag skulle ta nu ikväll (tror hon tycker jag behöver coola ner mig) men nu har jag läst en massa hemskheter om det på nätet så nu har jag fått ångest av det istället. Snacka om motsatsverkan. Beslutsångest. Kanske tar en halv...

Ariel Hornline är en dum liten pålle. Hon har betett sig illa mot Peter och dessutom vägrat springa fort (Det ska lixom travhästar göra. Men inte Ariel, nej nej) så nu är hon i proffsträning hos Henrik Hoffman. Gissa vad den sabla hästen gör!? Jo, hon sparkar ur honom oxå! Man får ju skämmas. Men Henrik är ingen lättskrämd typ som tur är, och de gånger han kört henne efter "det där" så har hon skött sig. Men jag är sur på henne iallafall.

Fölen (namnlösa) mår mkt bra. Det går ganska bra att leda dem och vi har börjat lyfta hovar. Det tycker dom iofs är trams, men nånstans måste man ju börja. Stora och starka är dom och går inte alls mkt hos sina mammor längre utan och springer och leker själva. (Fast mamma är bra att ha när något läskigt händer förstås)

Nalle mår bra, är väldigt tjock = ej bra.
Madde mår bra, skall starta på Visbytravet imorgon. Får se om jag är vid medvetande så att jag kan kolla.

Nu måste jag duscha. Sen är frågan: Stesolid eller inte?
.
.

Inga kommentarer: