fredag 27 april 2012

Om jag fick bestämma

Om jag fick bestämma lite mer här hemma på vår lilla gård så skulle det se lite annorlunda ut. Vi skulle till exempel ha lite flera djur.

Vi skulle ha dvärgcochin-höns. Ca. tre hönor och en tupp har jag tänkt mig.

Vi skulle ha en guldfärgad cockerspaniel.

Vi skulle ha en svart-vit get.

Vi skulle ha kaniner. Två, tror jag.

Vi skulle ha en påfågel.

Vi skulle definitivt ha en åsna.

Några såna här (Saffe inte rädd för dessa av någon anledning)

Ingen gård är väl komplett utan några jerseykor?
(Då kan Saffe dessutom få ko-terapi dagligen för jerseykor är han jätterädd för)

Bor man på Gotland och har gård bör man ha lamm.

En minigris skulle va trevligt.

Vi skulle INTE ha råttor och möss. Nix pix, inte på min gård inte. Däremot skulle jag inte va svår på nån anka, kanske... Och på min gård skulle det alltid finnas vilda fåglar, humlor, ekorrar, nån rabbis, fasaner, kanske några rapphöns (vilda snackar vi nu), rådjuren skulle titta förbi då och då (men inte ställa till med ofog), vid dammen skulle det finnas några grodor (helst ingen padda om det går att ordna) och guldfiskar (små, inte dom stora. Dom är äckliga)

Tja, ungefär så skulle det väl se ut. Tyvärr kommer detta aldrig att hända. Fan oxå.

1 kommentar:

Åsa! sa...

Jag skulle oxå vilja bo ute på landet och ha massor med djur. Men ibland (egentligen ganska ofta) får man inte som man vill :(