måndag 11 februari 2013

Det optimala tränset

 
Jag har länge letat efter ett nytt träns till Saffe, men eftersom behovet inte är akut så har jag letat efter Det Optimala Tränset. Bred nosgrimma med pullbackspänne som på bilden. (från Hööks) Dock är detta rundsytt - vill ej ha = ej optimalt.

Jag vet inte exakt hur pannbandet ska se ut, men det jag har nu med blå stenar är ju ganska fint. Eller det här:



Svart skall det vara och lädertyglar med stopp. Silverspännen, gärna lite rundade.

Det här var ju annars lite piffigt?:

 
Kanske inget man fluffar runt med i skogen dock.
 
 


1 kommentar:

Anonym sa...

Jag har höökstränset, tycker det är sketasnyggt med rundsytt, och detta är alldeles perfekt blingat för min smak :)Å pållen är så grann i det ;) KRAM! Hoppas vi ses i sommar... /Pernilla