fredag 8 februari 2013

Jag är väl aldrig sjuk!

 
Jag är väldigt sällan sjuk. Antagligen har jag blivit mer eller mindre immun mot alla barnbaciller eftersom jag utsätts för dem ganska många timmar dagligen. Men i vilket fall som helst så var det någon illasinnad liten jävel som fick tag på mig - jag gick hem från jobbet i onsdags med feber, frossa, hosta och snor. Lite ovant, jag tror inte jag haft en sjukdag de senaste fyra-fem åren. Men nu var det väl helt enkelt bara min "tur". Börjar känna mig ganska ok nu, skall snart våga mig ut i stallet en stund.
 
Det är ju helt värdelöst att vara hemma och vara sjuk. Man orkar inte göra nånting. Skall man vara hemma skall man väl ha kul och kunna njuta av ledigheten?!
 
Näej, det här med att vara hemma och sjuk - det är inget för mig.

Inga kommentarer: