onsdag 15 april 2009

Älska Travronden!

Jag har fått min första sponsor! Ja, inte min personliga (tyvärr), men första sponsorn till tävlingen. Nämligen...:Travronden! I love. Alltid sagt att det är en eminent tidning. Jag blev så glad, så glad, för det var faktiskt ganska oväntat. :-)

Idag har jag varit ledig/sjuk. Inte mått så bra (magsjuk igår och idag) men valde att ta kompledigt för att va sjuk är fan inte billigt. (Tycker fortfarande att vi inom barnomsorgen borde vara karensbefriade)
På eftermiddagen började jag iallafall må bättre, så då fick jag en del gjort, skönt. Och nu ikväll så var Saffe och jag med Peter och Madde på en tur. Saffe skötte sig bra! Hans benlinda gick av så vi fick stanna och då sa jag åt peter att fortsätta med Madde för att ha lite psykträning med vinnarskallen (Saffe) och han var så duktig. Han stod stilla när jag fixade med lindan och när jag satt upp och sen kunde han skritta så fint fastän M & P var på väg bort. Sen fick han trava och då blev det lite för jobbigt så då började han galoppera men det var ok. Kul att han kan samla sig mellan varven! På hemvägen skulle vi förbi MONSTRENA (korna, för oss andra) men Saffe spelade tuff inför Madde och gick helt enkelt ner i åkern helt lugnt. Inte för att han var rädd för korna i hagen, nejdå, utan för att han... Ville styrketräna lite, helt enkelt...

Inatt blir det bergis föl. *hoppas* För när jag skulle ta in Saffe idag så fick han dårspel och skenade runt i hagen i ca 10 min och fick då med sig både gamle Nalle och gravida Omega (Madde var redan inne men hon blev ganska upprörd hon oxå)Så det kanske satte igång det hela, vi får väl se...

Måste avsluta med några rader om Stephen King. Läste häromdagen ut hans senaste "Duma Key". Shit, den karln kan skriva! Men... Var får han allt ifrån? Det är ju inte direkt verklighetsbaserat. Hoppas jag. Jag har läst många King och detta var en av de bästa. Jag försökte göra en "tio-i-topp" men det är omöjligt för det är så många som är så bra! Så jag fick göra en "tio-i-topp-utan-inbördes-ordning-lista". Den ser ut såhär:

* Pestens tid (Långa versionen är bäst)
* Sömnlös
* Duma Key
* Talismanen/ Det svarta huset (En serie i två delar)
* Den gröna milen
* Flickan som älskade Tom Gordon
* Desperation
* Rasande Rose
* Det mörka tornet - serien (Bara läst tre men...)
* Köplust
* Drömfångare
* Eldfödd

Ok det blev tolv men då förstår ni... Hade kunnat fortsätta ett tag till. Kort sagt: Jag gillar Stephen King. Det är nästan makabert att gilla sånt.

.

Inga kommentarer: