lördag 4 april 2009

Äntligen!





Vår! Sol, värme, blåsippor! Trädgårdfix, rida utan jacka, hästarna fäller... Äntligen, äntligen här. Den tog tid på sig i år, våren.

Hästarna fick gå utan täcke i hagen idag. Dom rullade sig ganska mkt, utom Omega, hon är lite för tjock :-) Borstade dem alla, Saffe och Omega fick faktiskt av sig jättemycket redan idag, känns skönt.




Red Nalle när Peter körde Madde. Madde höll på att ramla omkull och knäckte käken, tror hon trampade på en sten. Kollade hennes ben nu ikväll igen, verkade dock inte som att det var några större fel. Inte ens några mindre kunde jag hitta.
Nalle fick prova bomlösa sadeln idag. Jag vet inte. Har ju köpt pad som skall höra ihop med sadeln men antingen så är jag dum i huvudet (inte troligt) eller så är det ett konstruktionsfel (mer troligt). För inte fan kan det vara MENINGEN att det skall sitta ett metallspänne UNDER sadeln? På manken dessutom... Alltså sadeln är orotligt skön att sitta (dunkudde) men jag kan inte slappna av eftersom det känns som att den trycker på manken. Och det är faktiskt inte bara för att det är ett metallspänne där, men det gör ju inte saken bättre.

Saffe fick oxå gå med bomlösa idag, tänkte att det kanske bara är jag som skall vänja mig? För jag har ju tyckt att den sitter löst, att jag åker hit och dit uppe på hästryggen, och tar hästen ett snedsteg så åker jag och sadeln ner på sidan. Det är inte så bra, eftersom det är meningen att man skall sitta mitt över hästen, för er som inte visste. Men iallafall. På Nalle är det inga större problem eftersom han går Rakt Fram utan bråk. Saffe däremot - kan hända både det ena och det andra.
Först tyckte jag att sadeln gled bakåt, trots att jag dragit så hästen nästan inte kunde andas. Sen insåg jag att det inte var sadeln utan paden som gled eftersom jag inte använt spännet (under sadeln ni vet) att fästa den med. Jävla skit. Men sen så gjorde Saffe faktiskt en av sina fladderiflax och det gick hur bra som helst, nästan. Både jag och sadeln satt kvar (inte som gjutna, men dock). Däremot så känns det som att jag är väldigt långt från hästen... Lite svårt att förklara, men ni som fattar fattar och ni som inte fattar... ja, lev i ovisshet eller kom hit och provrid.
Den skall få några chanser till innan jag säljer den till Johanna.

Fixade en massa i trädgården idag oxå. Det är så skönt med fint väder, man vill aldrig gå in. Tog bort en massa trams från rabatterna, räfsade löv, plockade lite blommor...
Vi satt och solade/fikade på framtrappan idag oxå, det var supervarmt och skönt. Säger det igen; Äntligen!

Min lilla kisse som bor hos mamma och pappa har blivit steriliserad idag. Hoppas hon mår bra.


.

Inga kommentarer: