lördag 11 april 2009

Ve och fasa!


Korna är utsläppta igen! När Saffe och jag skulle gå bort till ridbanan idag så insåg vi (Alltså Saffe) att nu är det kört. Grannen har släppt ut några kor som har fått kalvar. Och just när vi skulle gå förbi så fällde dom ut huggtänderna och tänkte äta upp Saffe.

Suck.

När ridturen börjar på det sättet så kan man nästan gå hem igen, för har han väl börjat jaga upp sig... Sen var han rädd för bilar, barn, kläder som hängde på tork, hundar, ensilagebalar, vattenpölar, sin egen skugga... Jag försökte verkligen tala om för honom, för ungefär 2000:ende gången, att KOR ÄR INTE FARLIGA! För det första är det ett staket mellan dem och oss. För det andra så kan Saffe springa ifrån dem om han så är halt på alla fyra. För det tredje så har korna inte det minsta intresse av att ens smaka på Saffe. Men han fattar inte.

När vi väl kom bort till ridbanan så var det ju ett tag sen vi var där, så han hade hunnit glömma bort alla läskiga saker som finns där, så nu kunde han ju va rädd för dem igen. Jippi. Traktor, bil, hästar, fodersilosar, hundar, vattenpölar... ja, ni vet. Men när jag fick honom att arbeta och koncentrera sig så gick det RIKTIGT BRA! Däremellan gick det inte fullt så bra, men jag väljer att inte tänka så mkt på det... Han var FIN i formen (Vilken hals han har fått... Snyggo) och jämn i gångarterna och ganska lösgjord. (Sen såg han en plastbit eller nåt och blev spänd i nåt varv, men sen gick det igen... ) Men jag tror tyvärr ändå att det bra inte uppväger det dåliga idag. Eller kanske. Vi får se, jag får sova på saken.

Och nej, ingen fölunge ännu.

Och vet ni nån som vill sponsra WRK:s (eller som vi brukar kalla den: "min" tävling) tävlling i distansritt i sommar så går det bra att höra av sig till mig. Vi (jag) tar tacksamt emot både pengar (ja, tack) och hederspriser. Vill du ställa upp som funktionär så skall jag älska dig för evigt. (Nåja...)

.

Inga kommentarer: