torsdag 30 april 2009

Mallis imorgon






Imorgon åker jag och Peter till Mallorca. Det skall bli väldigt skönt att komma iväg lite. Josse var här igår och vi gick igenom allt, hon skall bo här och ta hand om djuren. Skönt att det är nån som bor här tycker jag, och inte bara kommer hit och fodrar. Allra helst nu när vi har Lilla Prinsessan.

Lilla prinsessan har lärt sig att bli ledd i grimma och grimskaft. Hon är otroligt duktig och lär sig fortare än kvickt. I tisdags när hon var en vecka gammal satte vi på henne grimma för första gången, och idag så leder vi henne i princip helt problemfritt (under förutsättning att mamma går före, förvisso) Och hon äter betfor. Dom blir stora så fort... Rätt som det är så är hon trotsig tonåring, hua...

Saffe och Madde blev behandlade av eguiterapeuten igår. Hon var väldigt nöjd med Saffe och sa att han var så jämn och fin nu. Fick några stretchövningar att göra, annars var det i princip inga probs. Gallan/ knölen på höger fram trodde hon kunde komma från bogen, att han inte fick riktigt bra cirkulation i benet. men vi hoppas att det är åtgätrdat nu och att gallan snart försvinner.
Madde var stel i hela överlinjen och lite sånt, så hon skall behandlas igen om två veckor. Hon fick ingen akupunktur eftersom hon är galen :-)

Jag har faktiskt inte tid att sitta här egentligen. Måste bara tilllägga att jag råkade se en stund på tv-programmet Grannfejden. HerreGud, det töntigaste jag sett. Fåntrattar.

Lev väl. Jag skall (inte) tänka på er när vi är på Mallorca och har det bra.

.

Inga kommentarer: