lördag 18 april 2009

Vilken besvikelse...

Årets första tävling: Inställd. Underbara Hoburgsritten är inställd i år för det var bara 6 st anmälda till tre klasser. Jag är så ledsen och besviken... Detta innebär att det inte är nån distanstävling på Gotland förren den 25/7 då det är "min" tävling, och det ser ju inte direkt ut som att jag kommer att få rida den heller. Jävla helvetes förbannade töntmänniskor på denna ö. Jag satt och räknade efter vilka jag kände som rider distans på Gotland och det är fler än 6? Vad har hänt med er?! Glömt bort att träna/anmäla eller har ni blivit lata eller är alla hästar sjuka på en gång? I vilket fall som helst så var detta jättetråkigt.

Jag funderade så sent som igår, alltså redan innan jag fick veta att Hoburgsritten är inställd, på distansens överlevnad på Gotland. Det ser ju ganska mörkt ut måste jag säga. Det kostar skjortan att anordna tävling eftersom jordbruksverket har mysko regler om veterinärernas arvode och det finns ingen distansdomare på Gotland så det måste man fixa en från fastlandet. Dom är jättesnälla och tar inget betalt men det är ju ändå resa och boende...
Det "går inte" att anordna t.ex. klubbtävlingar i distans. För du får inte kalla det tävling om du inte har veterinär och domare... Då är det bara träningsritter som gäller och det är långt ifrån samma sak. Folk vill ha rosetter och lite tävlingskänsla! Vet inte hur vi ska kunna lösa detta, men jag får jobba på.

Och är det nån mer förutom Travronden som vill sponsra WRK:s tävling i distansritt så går det lixom bra.

Inget föl har det kommit heller.

Och jag sålde min bomfria till Johanna. Klarade inte av den. men hon älskade den så då är väl allt bra då. Synd att hon inte kommer att få använda den i nån distanstävling bara.

.

Inga kommentarer: