måndag 10 augusti 2009

Så lite tid...

Så lite tid och så mycket man vill göra. Vila, te.x. :-) Idag har iallafall jag och Peter varit i stan och växlat till oss brittiska pund. Vi åker ju till London på torsdag! Det skall verkligen bli kul, eftersom ingen av oss varit där innan. Det eviga problemet när man har djur är ju vem som skall ta hand om dem när man reser bort, men den här gången fixar min mamma det och bor här hos hästar och katter. Tack för det mamma! På så sätt var det ju lättare när man hade hästarna inhyrda, då kunde man ju hjälpas åt när man var flera i stallet. Men som sagt, nu har det ju löst sig iallafall.
Vi åt lunch på Trädgårn och det var supermysigt.

Det blev ingen hoppning igår, vi tog bara en skritt-tur. Saffe tycker ju att sånt egentligen är larv (Varför skritta när man kan trava? Eller galoppera?) men han skötte sig fint. Vi hoppade några språng idag istället. Peter var med som hinderbyggare men det blev inga bilder idag. Dock vill jag poängtera att det gick MYCKET bra. Vi hoppade en meter ungefär, vi är så sabla modiga nuförtiden. Även denna gång koncentrerade vi oss på att komma rätt på hindren, ha bjudning, räta på oss (eller jag iallafall) och att det är jag och inte Saffe som skall bestämma åt vilket håll vi skall svänga efter hindren. Inte en enda gång stannade han, han var jätteduktig. Måste fråga Erling om vi skall fortsätta att "bara hoppa" för att få rutin, både för Saffe och mig, eller om vi skall börja göra övningar och sånt hemma oxå :-) Och så måste jag köpa gräsbroddar om vi skall kunna träna på att svänga och galoppera samtidigt...



Peter har fortsatt bygga stall idag och nu är två väggar klara. Det blir så fint, han är så himla duktig! Idag har faktiskt jag hjälpt till! :-) Men när man är så duktig och stallet blir så fint då har man rätt att ta igen sig lite i skuggan oxå.



Imorgon är det jobb i trädgården som gäller, lektion för Erika och så handla morötter. Kanske en stunds vila i skuggan oxå...

.

Inga kommentarer: