söndag 2 augusti 2009

Träningsläger

Nu i helgen så har jag och Saffe varit på träningsläger i Lärbro. Fyra pass på två dagar, ett dressyr, två hoppning och ett terränghoppning. Och jag kan bara säga att det gick LYSANDE! Saffe (och jag) var helt fantastisk, helt enkelt. Efter det inledande dressyrpasset var jag lite missnöjd faktiskt, till största delen med mig själv, för jag gjorde samma fel gång på gång på gång. Saffe kom loss fint och gick i kanonform avslappnat och bra men galoppen var helt enkelt kass. Jag blev tjurig eftersom jag vet att han kan galoppera MKT mkt bra. Men men. Bit ihop och kom igen lixom.
Hoppningen igår eftermiddag = toppenkul och toppenbra! Vi hoppade faktiskt en meter! Saffe och jag har aldrig hoppat så högt förut och det bästa, vet ni vad det var? Vi gjorde det dessutom BRA! Jag rätade upp mig ordentligt och höll om...

Idag hoppade vi serie på förmiddagen och det var jobbigt och gick kanske inte lika hundra bra som igår men helt ok. Ca 80 cm tror jag. Sen skulle vi ut på terrängbanan. Innan kände jag mig helt ok, tyckte att det gått så bra hittills, men när vi kom ut till hindrena så... Såg dom lixom så läskiga ut... Saffe kände ju detta (tro det eller ej) så han larvade sig lite men då fick vi hoppa i svansen på Malin och Falcon som är ganska rutinerade och då gick allt så bra. Vi hoppade nerhopp och allt möjligt och stock och sten typ och Saffe tyckte att det var buskul och brallade så jag nästan ramlade av men det gjorde inget för han var ju bara så glad! Vi hoppade ett par gånger utan Malin och Falcon oxå och det var så himla kul! Bara man slutade vara rädd så löste sig allt och vi hoppade några hinder som jag tyckte var ganska stora men det är ju lite svårt att säga, kanske tyckte jag bara det för att dom var lite läskiga :-) Kul var det iallafall och jag är SUPERNÖJD men helgen. Och jag är så glad att Erling stannar på ön så vi kan rida för honom hela vintern oxå!

Måste tillägga att alla på lägret var superduktiga. Ingela och Lilja hoppade oxå en meter ;-)

Dom andra hästarna mår fint, Lillan är nu 135 cm. Observera att hon är 6 och ½ vecka... Blir nåt det.

.

Inga kommentarer: