måndag 21 juni 2010

Finadyne och tandvärk

Så ser vårt liv ut just nu - Finadyne och tandvärk. Sen kan man lägga till lite Conquer, vedklyvning, bröllopsplanering, Astrid Lindgren-läsning och trädgårdsskötsel. Och Nalle-ridning!

Ja, Saffe är alltså fortfarande halt. Bättre och sen hoppar han nåt i hagen och blir halt igen. Sabla. Så nu får han Conquer, Finadyne (börjar idag, tack snälla fröken veterinär) och så Back On Track varje natt. Vila såklart. Massage. Han tjurar. Han är ju en arbetsmyra och haaaaatar att ha semster (det gör inte jag men det är en annan sak). Han blir deppig när bara Nalle får ut och gå och ut och åka. Jag försöker pyssla och massera och borsta som sagt, och det gillar han ju men det är inte lika samma. Lixom. Hoppas han blir bra snart så vi åtminstone kan börja promenera lite. (Hoppas på mirakel via Finadyne - frisk imorgon?)

Nalle däremot får ju alltså jobba på. Peter sa häromdagen att han inte sett Nalle så fin sen vi flyttade till Gotland. (Han antydde lite sådär ofint att i Kalmar hade ju Nalle Millan = blev massvis med ompysslad) Men jag får nog hålla med. Han mår bra nu, motionerad lagom, får åka och visa upp sig och stajla lite nån gång i veckan och så massa borstad, massage och lindor och skor och grejer som han inte haft på flera år :-) Dessutom så slipper han ju tanterna (Omega och Parodie) och ungen (Ariel) så det är ingen som bråkar med honom i hagen heller. För att inte tala om ökat kraftfoder. Nalle like! Nu rids han inte hysteriskt mycket, totalt ca 3 till max 4 gånger i veckan och "hårt" bara en och i väldigt enstaka fall två. Jag önskar hoppas och skall försöka att fortsätta hålla honom på den här nivån även när Saffe blir hel igen. Tjänstledigt?

Tanterna är kvar på hingststationen och skall kollas dräktighet i 16:e dygnet denna vecka. Jag räknar kallt med två fölungar nästa år, varav ett helsyskon till Ariel. Spännande!

Madde är behandlad efter förra starten då hon kom 7:a med galopp och nytt rekord och 2000:- in. Vet inte när hon skall starta nästa gång...


Grabben håller mig sällskap vid datorn

Tandvärken då, ja det är ju jag då såklart. Helvetes jävlar vad jag hatar tandvärk. Det som gör mig om möjligt ännu mer skitförbannad är att det är tandläkarn som har rotfyllt för jävla illa så nu måste jag in och göra om det. 5 juli har jag fått tid på käk-kirurgen och just nu känns det som att det är sjukt länge dit. Normalt längtar jag inte efter att få gå till tandläkaren, men nu... Dessutom får man kalasfina droger på käk-kirurgen ;-)

Midsommar stundar, jag är nykter och kör som vanligt, det gör mig inget. (Inte gravid, bara nykter ändå) Söndagen efter midsommar är det långritt i stan, 2,5 mil på ca 3 timmar, alltså väldigt sakta. Men det är för att många skall kunna vara med, plus att jag ju rider Nalle som faktiskt är 23 år, även om man inte kan tro det och han själv definitivt inte kan tro det. Vill du vara med så hör av dig! Alla välkomna...

Ja, kanske skall nämna bröllopsplaneringen oxå så ni inte får några konstigheter för er. Det är alltså min brors bröllop jag hjälper till och planerar. Och apropå det så är jag sur över att folk inte fattar att "O.S.A." Betyder "Om Svar Anhålles" = man skall höra av sig oavsett om man kommer eller ej. Magdalena Ribbing, ta tag i svanska folket!

Och bröllopet i lördags!! Shit, tårarna sprutade. Daniel, my man, vilket tal. Bölar nu när jag ser det på You Tube oxå.

Jahaja, Astrid Lindgren-läsningen kvar då. Jag går en kurs på LinneUniversitetet som heter "Astrid Lindgrens författarskap". Så då vet ni.

Puss och kram.

1 kommentar:

Sätilaryttaren Emma- En glimt av mitt hästliv :) sa...

är så otroligt glad att jag aldrig har haft hål :D Låter hemskt att ha det speciellt om tandläkaren gör ett dåligt jobb...