söndag 13 juni 2010

Lite extra betfor ikväll

Idag var det distansdag på Othemsvallen, arrangerad av Norra Gotlands Ridklubb. Kul att det var så bra uppslutning! Jag räknade aldrig men runt 15 ekipage var det minst. (varav en mustang, shit, vilken cool grabb)
Jag red på gamla Nalle. Han var helt underbar. Ca 2 mil blev det och han tappade inte modet en enda gång. Jag har sagt det förr och jag säger det igen - att rida Nalle är som att åka taxi. Man säger vad man vill och sätter sig sedan bekvämt tillrätta. Idag lånade jag dessutom Kristinas Star Trek-sadel och då var det verkligen "sätta sig tillrätta". Den var väldigt skön för mig och, tror jag, för hästen oxå.

Anledningen till att jag red Nalle idag var inte bara för att han är underbar, utan för att Saffe är halt. Vi red nästan en hel hoppträning i torsdags, sen stannade han på en grind och när jag vände för att rida på igen kände jag att han var halt. (Och då hade inte jag heller hoppat) Han är ohalt nu i alla gångarter i hagen, men han är något fylld i senskidan. Så det är lindor och liniment som gäller (Det skall Nalle få i natt oxå om ni undrar)
Men jag har iallafall bestämt att Saffe skall bara gå i hagen nu fram till nästa helg och sedan skrittas igång försiktigt så detta får läka ut ordentligt. Ni som hängt med ett tag vet ju hur skör han är... (Fast säg inte att jag sa det, han blir så sårad då) Alltså har jag "avanmält" till hopptävling. Det kommer flera. Dessutom så tyckte jag att Othemsvallens grusbana var väldigt hård och det gör ju inte saken bättre. (Förlåt NGR om ni blev sura nu, men jag tyckte faktiskt det)

Detta i sin tur innebär att det är Nalle på hoppträning minst en vecka, kanske två. He like! :-)

Imorgon startar Madde. Vi kan ju alltid hoppas på repris från förra starten men jag skulle inte satsa hela lönen om jag var ni... Men vi hoppas att hon håller liv i den fina trenden att göra så gott hon kan! Rapport imorgon... (eller nån annan dag)

Läste apropå distans i tidningen Häst & Ryttare om en tjej som rider distans på elitnivå. Hon skrittar nästan bara... Långa pass, skritt, skritt, skritt.... Skall ta och titta närmare på den metoden. Blir ju mycket sånt för mig när det är mörkt och kallt, dvs ca 9 månader om året här i Sweden. (Nöjd nu Ingela? Inte bara hoppning idag... ;-))

Lev väl.

.

Inga kommentarer: