fredag 4 juni 2010

Vilka hästar!

Alltså såhär är det: Våra hästar är helt okej :-)

I onsdags vann Madde sitt första travlopp i karriären. Alltså, halvvarvet från mål ser hon ut som att hon skall komma sist, men så helt plötsligt - först över linjen! Härligt! Dessvärre hade jag ju såklart inte spelat. Men dom som hade fick sig ju en liten slant och det kan väl vara dem väl unt.



Saffe trampade av sig skon häromdagen och fick med sig lite hov = halt. Stackars grabb. Vila alltså, vilket han hatar men det kan ju lixom inte hjälpas. Longerade i tisdagskväll, halt i höger varv i trav. Funderade fram och tillbaka, men hur som helst så blev resultatet att Nalle fick åka på hoppträning i Lärbro. DET VAR SÅ KUL! Den gamle gubben kan än. Han var helt underbar och hoppade på som om det var igår han gick hopplektion sist. Visst är han lite stel men inte så farligt ändå för att vara 23 år och endast promenadriden de sista fem. Erling hade sänkt ner hindrena supermycket för han trodde jag hade nåt eländigt gammalt ök med mig men han höjde snart igen :-) Tydligen så rätade jag upp mig fantastiskt (Det var min egen tolkning alltså. Erling sa nog typ "Du ramlar inte fram lika mycket på den här", eller nåt sånt) och kunde mixtra (lite) med galoppen och så. Det var lite stelt när vi skulle svänga i början men när han blivit varm så flöt det. Det var så roligt att rida gamle gubben "på riktigt" igen!
När vi kom hem så fick han typ bada i liniment och lindor och så, och det verkar ha gjort susen, han har varit fräsch hela tiden och inte stelare än vanligt. Ja, kort sagt, han var jätteduktig och vi fick beröm för hans galopp (som jag tyvärr inte kan ta åt mig så mkt ära för) och för att han såg fräsch ut för att vara 23 år (som jag kan ta åt mig ära för) Så nu vet vi, när Saffe behöver vila så tar vi Nalle istället! Hoppas på att han får vara hel och fin länge till!

Saffe har alltså tagit det lugnt i en vecka nu och är ohalt så imorgon skall vi rida igen. Han HAAAAATAR att vara ledig. Vi är anmälda till ny hopptävling. 90 cm denna gång. Vi avancerar...




.

1 kommentar:

Sätilaryttaren Emma- En glimt av mitt hästliv :) sa...

åh vad roligt :)

riktigt fina hästar du har =D