torsdag 24 juni 2010

Ledighet

Sitter här och försöker förnya bloggen lite... Hittade helt plötsligt "marginaljustera"; som jag har letat! Däremot hittar jag inte "centrera bild i ingress"... Den funktionen verkar inte finnas.
.
Igår var det hoppträning, Nalle och jag åkte till Lärbro. Några av mina gruppkollegor tyckte att Nalle var halt. Dom hade fel. Han var bara lite stel, hade inte värmt upp. När vi hade värmt upp så var det inga problem och han var inte halt. Det är bra att dom är uppmärksamma, men skönt att dom hade fel. Två haltingar hade jag inte orkat med :-/
.
Han hoppade fint och trevligt men vet ni? En gång sprang han bredvid!! Jo, det är sant! Nalle sprang bredvid ett jävla hinder!! Givetvis så var jag inte helt oskyldig, men vad hände med taxin Nalle? Han skall ju ta hand om mig och hoppa även om jag klantar mig!? (Är det för höga krav tycker ni?) Iallafall, jag ilsknade till och hade typ järnskänkel andra gången och då gick det ju såklart. (Om ni frågar Erling så håller han nog inte med om att jag hade "järnskänkel"... Han tyckte nog mer att det var... vanlig skänkel och inte spagettiben)
Sista varvet så höjdes hindrena lite och det SÅG inte Nalle så han rev det första. Ajaj. Efter det så överdrev han kraftigt och hoppade ca en halvmeter över resten av hindrena. Det var kul :-)
Linimentad och lindad och stretchad och hur fin som helst imorse, inte stel och inte öm och inte svullen eller varm i nåt ben. Jag säger det igen; han är gjord av plåt! :-)
.
(Jag hatar flugor. Slog just en spyfluga med smällaren och det blev en inälvsfläck på fönstret. Uäkk)
.
Saffe känns som att han är på bättringsvägen men det har jag ju tyckt förr. Det är tredje dagen med Finadyne idag, sjunde med Conquer. Igår var han helt ohalt när han travade i hagen och benet känns fint.... Tror att vi kanske försöker med en promenad vid hand idag, mest för hans psykes skull. Han är så ledsen.... Fast på sätt och vis är det ju ändå skönt, förr blev han ju ARG. Eller jag vet inte, arg kanske är bättre än ledsen... *grubbla* Men i vilket fall som helst så skall vi nog promenera lite idag. Då motionerar vi ju Nalle samtidigt för då springer han ju i hagen.
.
Nähej, ut i solen. Ledig igår och nästan ledig idag. Trevlig midsommar om vi inte hörs innan dess!!
.
.

Inga kommentarer: