onsdag 25 augusti 2010

Beslutet är taget

Det regnar duktigt och mina hästar blir blöta. För dom är korkade och går inte in i "utestallet". Det finns säkert nån logisk häst-instinkts-förklaring. Borde ha frågar Mr Knowitall men det glömde jag. Eller oxå fick jag inte en syl i vädret, så kan det ju oxå va.
.
Madde startade ju i måndags, kom åtta och fick 1600:- Hon var helt okörd p.g.a. av Peter kunde inte köra på henne för hon fick inte travet att stämma ett enda steg. Hon är inte halt, bara konstig. Så den 2 september skall hon få nån mysko behandling som jag aldrig hört talas om förut. Jag har bara fått den förklarad för mig i stora drag, men ni skall få veta det jag vet:
Man sätter på nån grej på huvudet på henne och sen går det ström (eller om det var laser eller om det var nåt ultraviolett) genom hela kroppen på henne och så får man veta vart problemet sitter. Låter ju fantastiskt. Jag bara måste försöka vara med då detta sker. Dessvärre är det på en torsdag och då jobbar jag kväll... Får klura på det för det lät sabla spännande :-)
.
I övrigt så tycker jag att jag bara plockar kardborrar från manar, svansar och flugpannband, samt jobbar. Dagarna går galet fort. Men alla hästar här hemma mår bra iallafall, trots regn och lera i hagen (Shit va fort DET gick. Regn = lervälling inom 2 minuter)
Och ja, ni undrar ju (bergis) vilket beslut det är som är taget (se rubrik). Jo, det är nämligen såhär:
-
Jag skall inte rida Tingstäderitten i år. Hade ju tänkt rida 30 km på Nalle, men nej, jag har bestämt mig för att låta honom slippa. Han är pigg och fräsch så det är inga sånna problem, men jag vill att det skall fortsätta vara så. Jag vill att han skall må bra, vara glad och tycka det är roligt när vi är ute. Jag vill helt enkelt inte ha någon press på honom eller på hans gamla ben. Så i år finns jag som groom om nån behöver mig, eller oxå blir jag väl funktionär, det brukar alltid behövas.
.
Avslutar med lite ögongodis såhär i dystra tider:
.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Gå ut i hagen med en häcksax och klipp av kardborrebuskarna!! Så slipper du mycket elände! Kram på dig

Helena sa...

Man skulle nästan kunna säga att det beslutet oxå är taget. Skulle helst bara vilja att det slutade regna först...