lördag 14 augusti 2010

Frikort

Jag har ett nytt frikort. Han heter Taylor Lautner och är... ung. Gör det mig till ett pervo?

.
.

Jaja, vi lämnar perversiteterna därhän. (Men jag råkar veta att det finns dom som är äldre än mig som inte heller skulle tacka nej. Sådeså.)
.
Igår var det i varjefall trav. Peter körde "Signe" och kom på sjätte plats. Det är så skönt när han kör Signe för då behöver jag inte vara så nervös. Man vet att hon uppför sig och gör så gott hon kan. Jag vill ogärna nämna några namn men det finns ju vissa andra hästar som han brukar köra som kan ta sig för lite vad som helst och då är jag inte fullt lika avslappnad. Nu kör ju Peter med skyddsväst och det är FÖREDÖMLIGT. Borde alla göra. (Säger jag som hatar att rida med väst. Men iallafall.)
.
Här hemma på gården går allt sin gilla gång. Jag börjar jobba på måndag och har väl inte direkt ångest, även om jag heller skulle va ledig såklart.
Saffe går och surar.
Omega måste äta mer, hon är inte mager men skulle inte må dåligt av några kilon extra. Grejen med henne är att dels är hon ranglåg, men så äter hon så sabla saaaaaaaktaaaa så dom andra hinner ju äta upp sina höhögar innan hon hunnit halva typ. Och nej, hon har inga fel på tänderna, hon är bara en slow-eater. Och man kan inte ta in bara henne så hon får äta för då blir hon så stirrig så då äter hon inte alls. Stön. Jaja, vem har sagt att det skall vara lätt.
Nalle var helt vild när jag var ute och red igår. Men som sagt, han styr sitt eget liv ganska mycket, så han fick springa på och vara glad. Verkar inte stel idag men vi skall ta en promenad senare. Det är ju långritt i Lojsta imorgon.
Parodie gör framsteg. Hon fjompade sig igår när jag skulle borsta henne, så då sa jag till henne lite sådär halvskarpt och istället för att få panik (som hon brukat få om man höjt rösten från sammets-läge) så skärpte hon sig faktiskt och stod som ett ljus! Hon såg mest förvånad ut faktiskt! :-)
.
Ok, varit paus här, fick gå ut och prata lite med Maja som gick förbi med sina tre hundar. Det blev ett sabla liv här utanför så jag fick ju såklart kolla upp det. Då kom grannens lillalilla terrier och muckade med Majas tre ganska stora hundar. Tss, dom är roliga dom där små, fattar lixom inte hur små dom är.
.
Jaha nähej. Dags att ta tag i dagen. Peter kommer snart hem, han har varit inne och kört Madde, och jag har lovat honom brunch när han kommer hem.
.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Äldre än du och tycker han är snygg????? fattar inte någe;-)

Helena sa...

Haha nej VEM kan det vara jag syftar på ;-P