onsdag 3 november 2010

Hoppträning

Om man någonsin skall använda ordet "sagolik" så är det nu. Nalle var jättefin på hoppningen ikväll. Han ställer upp för mig hela tiden, rättar sig själv och gör sitt allra bästa. (Fuck alla dressyrdomarkärringar) Han är 23 år gammal och känns så fin. Mjuk, elastisk, lydig, arbetsvillig. Idag kändes han inget knackig i framridningen heller, utan bara FIN rätt igenom. När jag gör fel så gör han rätt ändå. Nu står han ute i stallet med Back On Track-täcke, lindor och äter. Han är värd vartenda havrekorn.
.
Saffe mår bra. Är pigg och busig (men hanterbar) när vi är ute och skrittar fem dagar i veckan. I helgen skall vi öka på skrittandet till 45-50 minuter per pass. Det går sakta men jag vill ha honom hållbar.
.
Madde galopperade tyvärr på Kalmar men fick ändå godkänt på nåt sätt. :-)
.
Alla våra hästar mår alltså bra. Dom rullar sig så gott som varje dag i lera (ej bra) och är inte direkt magra, för att uttrycka det milt. Jag både vill och inte vill klippa både Nalle och Saffe egentligen, men det finns ju som alltid för- och nackdelar med allt. Dom går ute så många timmar på öppna marker så det är ju halstäcke på isåfall, och mina erfarenheter av halstäcken är inte goda alls. Sitter illa, svårt att få fast, ingen storlek passar helt hundra... Jag vet inte. Jag kör på avvakta-stilen ett tag till så får vi se vad som händer. Kan nog säga att Nalle blir nog inte klippt iallafall.
.
Nähej, jag är dyngtrött. Måste sova. Imorgon får vi panel på utbyggnaden. Whey... ;-)
.
.

Inga kommentarer: