lördag 20 november 2010

Volvohaveri IGEN!

Skulle åka i min lilla Volvo hem från jobbet i torsdags. Startar trevligt och vi ger oss av hemåt. Det regnar så jag har vindrutetorkarna på. Eller....har jag det? Dom går iallafall saktare.... och saktare.... och saktare.... Instrumentbrädans ljus blir svagare... och svagare.... och svagare.... Ringer till käraste. Frågar om jag skall stanna eller köra hem för jag tänker INTE ta skit igen för att jag kört när jag borde ha stannat. (Ni vet) Får order om att köra hem. Det blir hela tiden saktare... och svagare....
Kommer hem iallafall. Peter öppnar motorhuven och ser att nån... grej har gått av. (Vet inte vad det heter, bryr mig inte vad det heter) Skitdålig stämning mellan mig och Volvon. Jag tycker han (Volvon) är en jävla svikare. Peter ringer vår privata bilmek (oumbärlig) och han säger ... inte vet jag, men vi skall iallafall bogsera bilhelvetet till stan på lördag morgon. (Alltså i morse)
Har ni bogserat en bil nån gång? Det har jag. Jag satt då i bilen som bogserade och fick skit för att jag körde för hackigt. Alltså valde jag att sitta i svikar-Volvon som skulle bogseras. Fick skit för att jag inte höll linan spänd varenda jävla sekund. Tänker aldrig mer varken bogsera eller bli bogserad. Jag hatar bilar. Jag skall cykla i fortsättningen. Blir svårt att komma till hoppträningen i Lärbro med hästen då förstås... *grubbla* I vilket fall som helst så ligger Volvohelvetet inte på plus just nu.
.
Några som ligger på plus är mina rara små pållar. Gerd kallade Nalle för "rar" sist, sa jag det? :-) Jag skulle vilja påstå att det var mitt i prick. För det är just precis vad han är det. Rar.
.
Saffe är pigg. Idag var det många spöken på vår tur, men konstigt nog inte de 100 meter han fick trava. Han tycker det är så skönt att trava tror jag, så han vågar inte busa då för då kanske han tror att straffet blir att han inte får trava. *hobbydiagnos* Hängde ni med?
.
Madde gick poänglopp idag. Tredje plats och tiden 1.19,8. Ganska dålig var hon sa Peter, gick inte fram. Att hon kom trea berodde på att dom andra var ännu sämre. Sorgligt men sant.
Jag såg inte eländet för jag var och hade lektion för en tjej som köpte häst av min pappa för fyra år sen, oxå en travare. Kul att det är fler än jag i världen som gillar att rida på travare.
.
Jaja, anyway. Imorgon är en stor dag. Jag är nu anmäld till dressyrtävlingen ändå, skall rida lag med Ingela. Tror vi kommer vinna. Det är ett program som heter "dressyryttartestet". Blir nog kul. Fast nu hörde jag på ryktes vägar att hon som skall döma inte gillar travhästar... Vi får väl helt enkelt visa henne! :-)
.

Inga kommentarer: