torsdag 12 mars 2009

Go Sally!

Igår blev det så äntligen av! Vi var och såg Män som hatar kvinnor och den var superbra. Lisbeth Salander är min idol, alla kategorier. I love när hon står med golfklubban och säger till äcklet "Kom då!" Hehe. Det är äkta girlpower.

Sen skulle jag vilja prata med den väderansvarige. För såhär ska vi definitivt inte ha det. Snö? Igen? Och så blötsnö till råga på allt. Vad är det för ett dumhuvud som har godkänt det? Hästarna är sura oxå, dom skulle helst vilja vara inne och mumsa hö hela dagarna, men det går ju inte för sig. Dels måste dom få frisk luft och röra sig, sen kan dom inte äta hela tiden för då blir dom feta(re) och vilket sjå jag skulle få med rengöring. Nej, dom får helt enkelt finna sig i att bli lite blöta.

Och hur blir det om Omega skulle få för sig att föla nu då, va? I det här vädret? Hm? Fölungen kommer frysa! Och bli smutsig. Hon måste helt enkelt knipa tills vädret blivit bättre.

På söndag firar vi Peters födelsedag (28+, typ) och då är det ju så himla praktiskt att en av Peters bästa vänner är hovslagare. Som av en händelse så kan ju Saffe stå inne när dom kommer så han kan se på hans mysko sprickor. :-) Vi var hos dem igår efter bion för då fyllde Roger (hovslagaren, alltså) år (oxå 28+). Deras lilla bebis Vilmer var ännu vaken och nu tycker jag han är riktigt lik sin pappa, även när han är glad ;-)

Nu är klockan ca 100 och jag måste sova. Öppnar på jobbet imorgon = ej sovmorgon.

Ska förresten hämta ut sadeln imorgon. :-)

.

Inga kommentarer: