söndag 29 mars 2009

Så som i himmelen

Sitter och ser den... Just nu uppehåll för V65, men ändå. Har sett den många gången, men GUD va den är bra! Mitt favoritcitat alla kategorier sägs av prästfrun...:

"- Gud förlåter inte, för Han har aldrig fördömt"

Hon menar att det finns inget som heter synd, det är kyrkan som har hittat på synden för att få makt över folket. SMACK! Där satt den.

Iallafall. Varit ute på det nya betet idag och kollat staketet. Det var helt men lite för högt, fölungen kommer kunna gå rak under, ungefär. Så det måste sänkas, annars såg allt bra ut. Lite igenvuxet, men det blir väl bra till slut.
Hagen hemma är döden. Bara lera och vatten och inte kul. Hästarna är hellre inne och det kan jag förstå. Nu har den börjar torka upp i vissa delar, som tur är. Men det är ju inte utan att man undrar om det någonsin kommer att växa något i den igen. Fast naturen är motståndskraftigare än man tror....

Apropå det så släckte ni väl? Earth Hour igår 20.30 till 21.30. Vi satt här med tända ljus och kände oss solidariska. Jag var inne på att ge alla i vår bekantskapskrets nåt miljövnänligt i födelsedagspresenter och julklappar och så, men jag tappade det. T.ex. Al Gores film, "An inconvinient truth" (stavade jag fel nu?) eller medlemskap i Naturskyddsföreningen eller en bit regnskog eller nåt... Jag bjuder på den ide´n om nån vill härma. Tror jag satsar på det till 2010 istället, för många har redan hunnit fylla år i år... (Tiden går fort)

Tiden går som sagt fort och om fyra veckor är det första tävlingen i år för mig och Saffe. Ojdå. Men första tävlingen är som gjord för att ta det lugnt, så vi får satsa på att ta oss helskinnade i mål...

Nu skall jag gå ner och se sista loppen i V65 och drömma om alla pengar jag kunde ha vunnit om jag hade spelat.

.

Inga kommentarer: