lördag 21 mars 2009

Gräsänka

Helgen blev lite annorlunda mot vad som först var planerat. Jag är alltså gräsänka hemma, Peter är på fastlandet på 40-årsfest.

Saffe och jag bestämde oss för att ha ett eget litet träningsläger här hemma med bara oss själva som deltagare. Sagt och gjort. Idag stod långritt på schemat. Saffe var pigg och glad och vi red på i ett ganska bra tempo (Saffe fick faktiskt bestämma) och pulsen var rimlig och allt kändes fint. 2, 5 mil blev det. Två tråkiga saker inträffade dock under ritten.

1.) Såg ett rävlik. Gjorde mig ont för jag GILLAR rävar. Tycker dom är superfina och skulle gärna ha en som sprang omkring här hemmavid. Förutsett att han inte åt katter föstås, men jag tror inte att han skulle VÅGA äta Tulo och Zodiac. Dom är ungefär lika stora som en räv :-) Kanske gillar jag rävar för att jag inte har höns? Om ni fattar.

2.) Saffe tappade en sko. Numer är han ju lite starkare i sina hovar så han blev inte blockhalt på momangen, men sista två kilometrarna fick jag gå berdvid. Det var iofs bara bra för mig...

Har fixat och grejat hela dagen med avbrott för läsning (Läser Millenium-trilogin igen. Minns inte om det är andra eller tredje gången? I love, i vilket fall) Gick oc väntade hela förmiddagen på att det skulle komma halm som vi avtalade igår, men det dök inte upp nån. Lika bra det kanske för det var sabla dyr halm. Skall försöka hitta billigare för jag kommer då inte köpa halm av den här distributören nån mer gång. Jag menar, avtalar på fredag att han skall komma lördag, lämnar telefonnummer om det skulle uppstå problem, och så dyker han bara inte upp! Jag blir sur.
Halm skulle vi iallafall ha till Omega så det blir mjukt för henne och lilla fölet att ligga och sussa på.

Borstade Madde idag. Shit, hon är tjockare än jag. Det vill inte säga lite.

Jag är mörkrädd.

.

1 kommentar:

Anonym sa...

Till att börja med. Jag gillar oxå rävar, men j-ligt långt från mina höns (blev av med elva stycken i julas).
Och tack för din lycka-till-önskning i morse. Så här i efterskott är det väl ingen fara att tacka, det gick ju bra. Jag blev jätteglad.
Il divo= fantastisk att powerwalka till, visste inte att det fanns två skivor... om jag skaffar den andra kan jag gå ännu längre.
Och nu har jag i sedvanlig ordning glömt vad jag skulle skriva mer.
Men om det är till någon tröst fick inte jag heller halm i dag. Och min skulle kommit i början på förra veckan... Kram