lördag 10 mars 2012

Stalltid = Kvalitetstid

Att få tillbringa tid i stallet, i hästars närhet, det är sann själavård. Mina underbara hästar som skiter i om jag haft en bra eller dålig dag, som är som dom alltid är, som kräver det dom alltid kräver, som ger det dom alltid ger. Dom kräver uppmärksamhet och kärlek, dom ger lycka och lugn. 

Jag vill inte ha "egentid", jag vill ha stalltid. Att vara i stallet när Nalle och Saffe står inne och äter är livskvalite. Att rida en sväng och lyssna på fågelkvitter och stryka en varm hästhals med fingrar som värms av vårsolen.
Att se Putte och Nisse leka i hagen med Parodie som stolt och trygg övervakare. Att veta att därute i hage och stall, finns vännerna, de trofasta, de underbara.

Sann själavård, sann livskvalite.

1 kommentar:

Linn sa...

Efter den beskrivningen vill nästan jag också spendera all min tid i ditt stall ;) Härligt!