torsdag 29 juli 2010

Folk

Bjuder på en lite suddig bild från i höstas. Saffe & jag hoppar 60 cm

Sitter nu här i min ensamhet, sippar lite PM (Pepsi Max) och väntar på att Peter skall komma hem så man kan blanda till en FR (Fanta/rose´). Funderar över livets göranden och låtanden och folket som omger oss. Funderar även på varför det regnat varenda dag på min semester. Lite sånt.
.
Blir ingen bild på stenpartiet idag heller. Har fått en ny mobil av Peter som jag hat-älskar. Det är "touch-screen". Wheeeyy tänker ni. Mhm, jo visst. I vilket fall som helst blir alla bilder suddiga så jag måste fixa lite med det innan jag kan lägga in nån bild. (Eller så kan jag ju helt enkelt kanske ta en bild med kameran.)
.
Saffe och jag ute en tur idag. Duggregnade lite när vi gav oss av men vi är ju vikingar (haha) så vi tänkte att det klarar ju vi av. Det slutade typ med att vi simmade fram. Sabla vad det regnade! Tur att det inte åskade iallafall. Det var skritt och trav och vet ni? Saffe uppförde sig EXEMPLARISKT! Jäklar i den vad han var lösgjord och fin när vi kom hem, gick perfekt på tygeln (Ni får helt enkelt tro mig på mitt ord för jag har tyvärr inga vittnen) och var så mjuk och sagolik. Lite OffRoad och lite gympa i skogen så blev han som den finaste lilla gummiboll ni någonsin skådat. Vad gör lite regn då?
.
Madde startat idag. Sexa men en liten snubbling eller nåt (inte galopp men nåt ditåt) så hon tappade lite men vi är nöjda. 91 i puls när hon kom in i stallet. Peters andra styrning tycker att trav är tråkigt, så pratar vi inte mer om det.

Madde blev lite behandlad efteråt, "kotknackad". Hon har en låsning i vänster sida så en kota har blivit lite sned eller nåt sånt. Jag stannade inte till slutet för jag var tvungen att åka hem och ge våra andra hästar kvällsmat. Bilder på behandlingen kommer på hemsidan kanske imorgon eller nån annan dag.
.
Var på stan en sväng häromdagen. Folk är ju roliga. Och tråkiga. En jävla fjolla från Stockholm blev arg på mig. Jag skulle gå över vägen på ett ställe där det INTE fanns något övergångsställe. Och, jag vet att det låter konstigt, men då stannade jag och såg mig för. Ja, det är sant. Så konstig är jag. Fanskapet kommer bakifrån och vrålar i mitt öra (och nån annans för han höll en iphone mot örat samtidigt) "Kan du gå över eller är det nåt jävla problem?" Eh, ja, det kommer bilar? Dumhuvud. Han knuffar sig (ganska ofint) förbi och springer rakt ut i vägen och blir inte påkörd (synd) men bilarna (från båda hållen) får typ ställa sig på bromsen. Jaja, är man idiot från Stockholm så är man.

Sen, typ en halv minut senare ser jag en kille som går misstänkt nära mig. Hinner fundera på vad jag skall göra om han försöker sno min handväska innan han säger :"-Ringer du med Tele2 eller Comviq?" Suck och jävla satan. Jag avskyr nästan såna där människor med det jobbet mer än jag hatar telefonförsäljare. Jag är rejält jävla otrevlig men tror ni pojken blir avskräckt? Neheej då, tvärtom. Stön. Men vet ni vad det allra, allra jävligaste var? Det var att den fan fick mig fast. Så nu har jag nytt abbonnemang och får en ny mobil nästa vecka. Haha, det är så kul så jag nästan dör. :-) Men jag tänker ändå inte ta tillbaka allt elakt jag sagt/ tänkt/ skrivit om dom jävlarna. För dom ÄR jobbiga och jag är fortfarande emot deras jävla påhopp av princip. Grabben som fick tag i mig råkade dock vara både proffsig och jävligt enveten och verkade ha gett sig fan på att den här motsträviga, sura jävla bruden skulle han få över på sin sida. Jag förhandlade till mig ett ganska bra avtal tycker jag, så det blir nog ingen minus-deal för min del (och nej, jag är inte så dum så jag inte inser att dom tjänar på det oxå) Grabben var charmig, jag erkänner! Om han blir politiker nån gång kommer jag att rösta på honom, för fanimig, han kunde både snacka, charma och sälja! Jag = impad.
.
Försöker få fler att rida PP-klassen med mig på Tingstäderitten. Det är ju den Saffe och jag får rikta in oss på i år. Typiskt, i 50 km så är det pris till bästa varmblod. Jag hejar på Ingela och om man får rösta så röstar jag på Lilja. (Vet inte om dom skall rida 50 km men iallafall)

Så vill du rida 30 km den 9 okt med mig så hör av dig. Det är miniridtid 3 tim och maxridtid 4 tim så det kommer alltså gå lagom fort :-)

.

Inga kommentarer: