måndag 8 november 2010

Volvo

Idag skulle jag åka och hämta spån. Tyvärr så inträffade en beklaglig... eh, incident med min bil på väg till spånet. Den gick typ sönder skitmycket. Vissa anser kanske att det är mitt fel, andra (jag, t.ex.) anser att detta skulle kunna hända vem som helst. Nej jag krockade inte och jag körde inte i diket. Jag gjorde faktiskt ingenting fel. Det började med att jag backade sagolikt bra när jag skulle ut från gården här hemma. Sen tyckte jag att bilen lät lite konstigt när jag körde iväg. Men vafan, bilar är lite konstiga. Men iallafall så stannade jag, kollade så jag inte glömt nåt stödhjul eller stödben på transporten nere. Nej. Körde typ 20 meter och bilen lät ännu skumt. Stannade igen, kollade alla handbromsar, sladdar etc. Kopplade av och på släpet. Körde en bit. Lät ej bra. Struntade i det och körde vidare. Oljudet försvann. Perfekt. Bara nåt som hamnat snett ellet nåt. Kom till en korsning. Växlar ner - bilhelvetet börjar låta otrevligt igen. Ringer till Peter och försöker hålla mobilen så att han ska höra hur elaändet låter men det lyckas inget bra. Han säger att jag skall åka hem till min pappa så han får titta på det. Sagt och gjort. Pappa lyssnar på bilen och säger sen :"-Kliv ur bilen fort innan den exploderar" Typ. Nej så sa han inte. Men han tyckte att jag skulle låna deras bil istället för att köra vidare med min, lixom....
.
Hur eller hur och efter mycket om och men så fick vi iallafall bilhelvetet till vår privata bilmek. (Som är guld värd) Han antydde i telefon till Peter (på ett lite ofint sätt tycker jag nog) att jag inte borde ha kört med bilen alls när den lät illa. Wtf jag behövde spån! Hans första utlåtande var att det nog var "kardanen". Mhm. Är det dyrt? Men nu ringde han och sa att det var nån platta som gått sönder. Det jävligt tråkiga är att den bytte vi ut i somras för vi fick tvåa på besiktningen. Köp alltså aldrig bildelar på Biltema (som för övrigt har väääärldens sämsta radioreklam)
.
Och nu har jag fått hem spån och det är storm ute. Jag bestämde mig tidigt för att mörker skulle inte få hindra mig och mina hästars träning i år, men vet ni? Storm får faktiskt hindra mig. Det är inte ens karaktärslöst, bara självbevarande.
.
.

Inga kommentarer: